torsdag 25 oktober 2012

Favoritekoprodukter - naglar & parfym

För ett par år sedan bytte jag ut alla mina hygienprodukter mot naturliga/ekologiska. Framför allt för på inrådan av min kinesiolog, för att få ner halten av kemikalier i min kropp.  Ett val jag inte ångrar. Min hy är bättre än någonsin. Och plånboken betydligt gladare. :)

Dessa är mina favoritekoprodukter just nu.

Parfymen från Melange är alldeles underbar. Lätt att använda. Lätt att ta med i väskan om man är på språng. Doftar underbart av cedar, musk och patchouli.

Nagellacken är vattenbaserade från Acquarella och sitter som berget. Som gammal nagelnörd har jag testat det mesta på marknaden och dessa lack håller ovanligt länge och bra. Som mest har det franska lacken suttit - utan att flagna - i 9 dagar. Vilket nästan är rekord för ett nagellack för min del. Rekommenderas.

Jag brukar handla  från softskin.













Inga kommentarer: