fredag 30 november 2012

Lycka, skor och adventsbak

Lycka är:

* Att för första gången på flera år ha lyckats baka lite julgodis. Med betoning på lite. Och på LCHF. Även om kroppen sparkade bakut efter en stund och jag tvingades till en ofrivillig lång paus då Q sa ifrån. Även om maken och kraniosakralväninnan gett mig strikta och tråkiga förhållningsregler (inga lussebullar, bara kort tid, några få lätta saker!). Även om det inte blev klart och morgondagen och maken får ta över. Glädjen över att få pyssla är enorm. Att baka och pyssla är ren lycka. Älskar att skapa - måla, baka, pyssla, sminka, fixa  hår, mm men krafterna räcker tyvärr inte mer än ett par gånger per år, i bästa fall. Älskar verkligen att baka. Bakade ofta bröd, bullar och godis förr men maken satte för några år sedan stopp för mitt bakande efter att - alltför många gånger - ha funnit mig i en hög på golvet och blivit tvungen att ta hand om både fru, plåtar, barn och disk. Har haft bakförbud i ett par år. Känner mig lite busig som trotsar det nu men måste emellanåt känna att jag LEVER, även om det blir pannkaka till slut... :)

* Ett par nya superblingiga silvriga skor från Nelly. Har kanske äntligen hittat mina silverskor! Om jag nu lyckas gå i dem, vill säga. De är 15 cm höga, vilket är rätt brant lutning om man som jag har små 35:or. Men jösses så lång jag blir. Aldrig tidigare har jag känt hur det känns att vara 170 cm lång! :) Att de dessutom var rejält prisvärda gör det hela än bättre..

* Att två 11-åringar (sonen + vän) - FRIVILLIGT - erbjuder sig att leta efter sopkvasten och sopa/skotta trappan, gången och uppfarten när snön ligger som ett tjockt täcke över marken. Vilka fantastiska pojkar vi har! (och flickor också givetvis, även om de inte skottade just idag).

* Att se X-factor tillsammans med familjen. Även om jag personligen hade föredragit "På spåret" eller att se en film från Netflix eller Viasat on demand är det en ren njutning att kunna spendera tid tillsammans med man och barn.  :)



 
(foto: nu måste jag bara hitta ett tillfälle att få använda dessa! Men skorna fungerar bra som målbild, att ha något att se fram emot och affirmera, även om det är långt fram i tiden. :) )

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka coola skor! :)
Jag är helt galen i skor och äger mer än 200 par! ;)
Ha det underbart!
Lana

5 varv i rondellen sa...

Tack! Åh, lycka!

Är också galen i skor men med strl 35 är det oerhört svårt att hitta snygga o bra skor. Blir alltid lika överlycklig då jag hittar ngt jag gillar. Har ännu inte 200 par men jobbar på det... :)

KRAM