torsdag 22 november 2012

Dagens lycka


Att:

1. Barnen nu är friska igen och att jag åter har möjlighet att läka i tystnad/ensamhet om dagarna.

2. Barnen i två dagar har fått vara hos vänner efter skolan, så att den nödvändiga läkningstiden blivit ett par timmar längre. Enormt värdefullt för en trasig mammahjärna. Återhämtningen går så mycket snabbare så. 

3. Jag lyckades sova en timme på förmiddagen idag och ta igen lite förlorad sömn. Det behövdes. Verkligen. 

4. Jag orkat duscha och byta kläder efter ett par dagar i svettig, sunkig pyjamas.

5. Hjärnan sakta börjar återhämta sig, även om den ff är ömtålig

6. Äntligen ha fått tummen ur och smetat in lite örthårfärg i håret (Tizian från Logona). Har väntat på ork ett bra tag nu. Återstår dock att se om resultatet blir godkänt. Har saknat rött hår. :)

7. Jag orkat sitta upp lite längre stunder idag.  

8. Vi är inbjudna på coctailfest. Att ha något att se fram emot/drömma om är enormt viktigt för glädjen!(oavsett om jag kan ta mig iväg eller inte)

9. Jag har världens bästa man och familj som älskar mig trots draken. Att min man får mig att le. Att mina barn säger att de älskar mig och att jag är världens bästa mamma även när jag gråter. Det är allt jag behöver för att orka ta mig upp ur diket och hitta motivationen och glädjen igen.

10. Det finns färdiga matlådor i frysen när jag inte har kraft att laga mat (och maken inte hinner då han i princip vänder i dörren och rusar iväg till nästa aktivitet).


Behöver glädje och tacksamhet i mitt liv. Behöver finna dem i det lilla. Behöver påminna mig om det som är bra, mitt i allt elände. Behöver, och har,  små guldkorn i vardagen även om mitt liv utifrån sett är enformigt, ensamt, händelselöst och tråkigt och en del undrar hur jag står ut.

Såhär står jag ut.

Utan tacksamheten och glädjen skulle jag inte orka. Är så glad att jag lyckades finna dem. Det var inte lätt. Men år av övning har gett färdighet. Oftast finns det något litet att glädjas över. Om inte annat bara det faktum att man lever och andas. 


 
(foto; byrån från Bruka gör mig glad, trots att piffet behöver fixas till och bytas ut. :) )



2 kommentarer:

Mia sa...

Blir alltid påmind av dina tacksamhetslistor att själv stanna upp och tänka ut min egen lista.

TACK för att du inspirerar och sätter perspektiv på sånt som är viktigt. :)

5 varv i rondellen sa...

TACK för att du läser och blir berörd... :)
Kram