torsdag 29 november 2012

Dagens lycka

Idag är jag tacksam över;

* Att kraniosakralbehandling väntar om en liten stund. Snälla väninnan är åter på väg hit. Förhoppningsvis får hon Q (svullna, inflammerade o ömma kotan i nacken) att sluta bråka med mig.

* Att ha testat ett nytt nagellack från Acquarella. Även om färgen var lite för transparent för min smak (tre lager) älskar jag känslan av nymanikyrerade naglar! Det blir nog ett lager till. Jag trivs nämligen bäst med många lager lack, helst fyra, eller fem... :)

* Att ha fått en natt med OK sömn. Lyx. Allt är så mycket lättare då.

* Att det är ljust och vackert ute nu när snön ligger på marken. Utsikten från soffan är underbar idag. Älskar vinter och snö (men vi har visst glömt att ta in ena dynlådan och studsmattan)

* Att ha hittat ett par LCHF-julgodis-recept som verkar lovande inför familjens adventsbak i helgen.

* Att vi äntligen börjar få ordning på detaljerna i vårt nya kök/vardagsrum. Lite pyssel kvar men det närmar sig. Och gör att jag trivs så mycket bättre. Renoveringsperioden var enormt slitsam men nödvändig (slitet från 60-talet). Det är så mycket lättare att stå ut med att vara hemma hela dagarna när man gillar väggarna man stirrar på dygnet runt. Man blir mindre tokig så.   :)

* Att jag orkat basta, dusha och sminka mig lite idag.




(foto; Tre lagen med Acquarellas "Sleek", från Softskin, en transparent greige nyans)


2 kommentarer:

Unknown sa...

Fina naglar och fin färg! :) Jag önskar jag kunde ha lite längre naglar så att det ser fint ut med nagellack... men jag måste ha superkorta naglar, för jag är en pianist och har svårt att spela med långa naglar... går liksom inte spela snabbt och känna efter ordentligt hur jag trycker på tangenterna... :)
Jag börjar också få ordning på mitt nya kök! :)
Ha en toppen kväll!
Kram kram
//Lana

5 varv i rondellen sa...

Tack! Haha, nu är mina naglar rätt "korta", de var mkt längre förr, ffa då jag hade förstärkning i gelé. :)

Hmm, Förstår att pianospel kan vara problematiskt med långa naglar men korta fixade naglar är också riktigt snyggt! Själv undviker jag sedan tonåren aktiviteter där inte långa naglar passar in... ;)

Härligt med nya kök! :)

Må så gott!
Kram