söndag 28 april 2013

Musik för själen, småskutt och att ha tappat bort en del av sig själv

Påminns om hur själen påverkas av musik. Just när jag behövde det som mest igår satte ngn på TV:n just då Måns Z sjöng "Broken Parts" i Go'kväll. Mer än så behövdes inte för att mina endorfiner skulle kicka in (ja, jag är lite småkär i Måns, är svag för charmiga killar i kofta). Och i morse zappade jag förbi reprisen och fick en nödvändig påfyllning. 

Plötsligt började kroppen blunda & smådansa. Drömma mig bort. Sådär som jag alltid gjorde när jag åkte teamåkning & memorerade stegsekvenser. Småskutta överallt. Dygnet runt (väcktes dock ur drömmen av att dottern håller för öronen, säger åt mig att jag dansar uselt och att Måns inte är lika bra som 1D...).

Fick samtidigt en aha-upplevelse. Insåg att jag tappat en viktig del av mig själv. Den delen som jag fann då jag bodde på söder & kände mig så hemma. Vart tog hon vägen? Har nog kommit alltför långt bort från söder. Måste hitta henne igen. Hon som är jag. Ekonörden i mig är nog dock på rätt spår. :)


2 kommentarer:

Linda sa...

Du är inte den enda som är lite småkär i Måns. Han är väldigt bra...och ser bra ut. Jag använder musik mer och mer. Speciellt i "brusiga" mijöer, då sätter jag på mig hörlurarna och fokuserar på musik som JAG tycker är bra.

5varvirondellen sa...

Ja, vi är nog många... :)

Musik är fantastiskt. Jag brukar också ha med mig hörlurar när vi är iväg för att få bort stoj och få lugn.

Kram