söndag 21 april 2013

25 kilo

Det går åt mycket kokosfett hemma hos oss. I mitt gröna te, i matlagningen, som ansiktsolja, ansiktskräm eller handskrubb.

Att köpa små burkar på hälsokosten räcker inte. De går åt alldeles för snabbt och det blir dyrt. Har därför börjat beställa i större kvantitet. Men de tio kilo vi beställde förra gången gick åt i rasande fart och är redan slut.

Så. Beställde lite mer den här gången. Eller. Ganska mycket mer. :)

Nämligen 25 kg.

25 kg är tungt. Sa maken som var tvungen att hämta det i stan åt mig. Och det får inte plats på köksbänken eller köksskåpet utan måste delas upp i små burkar. Som tur är är det inte kallt längre inomhus så ishacka behövs förhoppningsvis inte (kokosoljan blir rinnande vid ca 24 g). Men väl massor av små burkar och lite muskelarbete. Så ska det nog gå bra.

Hur länge räcker kokosfettet den här gången tro? :)




3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja...det var mycket kokosolja...Och jag som tror att jag beställer mycket när jag beställer ett kilos burk! ;)
Var beställer ni den här kokosoljan? :)
Ha en toppen måndag!
kramar till dig! <3
//Lana

Sara sa...

Haha, galet mycket! Vi kör fortfarande på 650g-burkar så vi är kokosamatörer i sammanhanget!

5varvirondellen sa...

Haha, ja det ÄR mkt! :) Men jag vet att det kommer att gå åt...

Lana; skickar dig ett meddelande om var jag handlar!