torsdag 25 oktober 2012

Bloggar och att älska Provrummet

De första 10 åren var jag helt omedveten om världen utanför min bubbla. Hade inte kraft över att ens reflektera över sådant som mode, inredning, trender, biofilmer osv. All kraft gick åt att överleva denna minut, dag, vecka.

I takt med att jag märkte att kraniosakralterapin gav resultat märkte jag även världen utanför. Om än smått. Märkte att jag var way off när det gällde kläder och inredning. Jag är ff inte trendig men börjar så sakteliga hitta små saker som lyser upp min vardag.

Eftersom att jag ju i princip är bunden till hemmet (tar mig inte utanför dörren på flera veckor i sträck) och således inte heller tar mig till affärer annat än i undantagsfall (ca 1-2 ggr/kvartal) har jag blivit galen i webshopar. Bloggvärlden var för mig främmande väldigt länge, då jag ju inte haft energi att ens lägga märke till att det fanns ngt som hette bloggar.  Men det senaste året har jag hittat ett par bloggar som har inspirerat mig och som jag besöker så ofta krafterna tillåter. Några av dessa är;

Malenami
Att vara någons fru
En shopaholics bekännelser
House of Philia
Naturligt snygg
Simplicity
Helt enkelt
56 kilo


En shopaholics bekännelser fick upp mina ögon för Provrummet. Köpte min första kofta (Darcia) för ett år sedan och är helt fast sedan dess. Älskar kvaliteten, passformen, stilen och priset. Deras kläder är ofta så mjuka att det känns som att man går i pyjamas fastän man är festklädd. Kan inte nog beskriva hur mkt jag tycker om Provrummet. Deras kläder är enormt prisvärda och ffa oerhört sköna.  Idag är min garderob full av klänningar, tunikor, koftor och byxor från Provrummet. Även om jag sällan tar mig utanför dörren gillar jag att klä mig fint. Det är mitt placebo. Så ofta jag orkar klär jag mig fint och sminkar mig. Jag blir både gladare och får lite energi av det. Billig medicin!

Mina favoriter so far är;

Faye Wide dress



Heather dress



Zola dress



Carrie dress





Inga kommentarer: