fredag 24 maj 2013

Det där med blommor

Känner att det här med blommor är min grej. Såhär ser alla mina växter och blommor ut. Jag har nästan gett upp och tycker att Sias konstblommor verkar vara ett bra alternativ. :)



Det är ju det där med att vattna som är mitt problem. Antingen glömmer jag bort det, eller så har jag inte energi nog att prioritera blommorna. När krafterna inte räcker till dusch, matlagning eller städning kommer blomskötsel längst ner på listan (fast före skura golvet, förstås). Så. Det slutar oftast såhär. Fast ser ni att det är två små blommor som inte gett upp än? :)

Fick tips om att Aloe Vera-plantor är lättskötta och dessutom är en läkeväxt som kan göra nytta i hemmet (har nyss läst in mig på Aloe Vera). Mor min var förbi vår lokala blomsterbutik (som drivs av dotterns klasskompis gulliga mamma) idag och köpte en till mig. Har förstått att Aloe Vera-plantan inte gillar för mycket vatten. Passar mig perfekt! Wish me luck.




1 kommentar:

Sara sa...

Önskar ffa Aloen lycka till! ;-)