onsdag 20 mars 2013

Rödluvans mormor, prinsessan på ärten eller för lite bling?

Som sagt.

Är så långt ifrån Askungen man kan komma idag. 

Känner mig mer som Rödluvans gamla skruttiga mormor (förvisso före det att hon blev uppäten) eller prinsessan på ärten (även mjukaste kudden gör ont). 

Måste bero på för lite bling. 
Mer bling önskas. 
Nu, helst.
Bling är läkande, hoppgivande och glädjespridare. I ett. Min favoritmedicin.

Men. 

Efter en förmiddag med tårar och fler tårar kom en gnutta glädje och hopp i form av:

1. Kraniosakralväninnan som kom på akutbesök och släppte på det onda. Det akuta ajajaj har nu bytts ut mot en mer mörbultad och obehagligt skön känsla.
2. Ett paket från cdon.com (med säsong 2 av "Brottet") som damp ned i brevlådan redan idag. Snabb leverans!

Kanske är kvällen räddad?  
Hoppet är i alla fall åter. 
Men jag behöver fortfarande mer bling. 

Smutsigt, silverslingat hår, smutsig pyjamas och mosigt/puffigt/glåmigt ansikte gör mig inte friskare. För att läka behöver jag åtminstone tvättat hår, lite concealer, rouge, mascara och glittrig ögonskugga. Och jeans och kofta. Jag läker så mycket bättre när jag känner mig fin. Och så ska jag nog lyda ert råd och ta på mig skorna i soffan samt sätta på mig det nya blinghalsbandet jag fyndade på Nelly.com's rea för en tid sedan. Utan egentlig anledning. Bara för att jag kan. Och gillar det. :)

Får satsa på i morgon. 
I morgon ska jag glittra. 

I alla fall lite. 

Tycker att vi bestämmer det. 
Livet är så mycket roligare med lite piff och bling. 
Oavsett om man ligger i en soffa eller är ute på äventyr. 






 (foto, "brottet" säsong 2/cdon.com, halsband med bling från nelly.com's rea och jag i förmiddags.
Ber om ursäkt för de suddiga bilderna, min mobil har fått fnatt
och tycker att alla foton ska bli suddiga.
Och stora kameran har jag tyvärr inte kraft att använda).

3 kommentarer:

Sara sa...

Parafras på Povel Ramel:
Varje gång du tar på dig skorna så medge att det känns skönt!
Varje gång du tar på dig skorna har du en framgång rönt -o, fantastiskt!

Klart du ska ta en ren pyjamas och blingskorna i morgon!

Kram!

Unknown sa...

Ja! På med skorna och halsbandet! :)
Fina, fina vän! Sänder massvis med kramar! <3
//Lana

5 varv i rondellen sa...

Den där Povel visste vad han talade om! :)

Inte mkt bling här just nu men snart. Snart. :)

Kram till er båda! <3