fredag 15 februari 2013

Netflix, jeans och lärdomar

Veckans lärdomar:

Det är en bra idé att vika upp byxbenen ordentligt innan man sätter fötterna i fotbadet. Annars blir det väldigt blött, kallt och jobbigt att få av sig de nya jeansen  (fast det var faktiskt ett rätt bra sätt att få jeansen att stanna, att skicka tillbaka jeans med bikarbonatfotbadsvatten kändes inte helt rätt). Att dessutom vara zombie när man fixar ett fotbad är inte att rekommendera. Då märker man inte att jeansen blivit blöta (jeans hinner dra åt sig rätt mycket vatten under en halvtimme). Men jeansen var suveräna på att trolla bort en sladdrig bakdel. Affirmationer och rätt jeansfickor är grejen. Så de var nog gjorda för att få stanna, trots priset! :)

Om man får mjölksyra i benen av att resa sig upp ur soffan bör man undvika att gå ner i tvättstugan. Annars får man problem att ta sig upp igen. Att stanna och flåsa på vartannat trappsteg och vänta tills dess att benen återhämtat sig tar nämligen lite tid. Ganska lång tid ibland. Tvätten kan vänta. Ett tag till. Efter ett decennium med tvättproblematik har vi ju lärt oss att man kan tvätta om tvätt rätt många gånger innan den möglar. Ett dygn eller två extra i maskinen är ingen fara. Det värsta som kan hända är att maken får handla nya underkläder och skjortor på väg hem från jobbet.

---------

För övrigt har jag efter ett par dagar i totalt zombie-stadium äntligen orkat fördriva tiden med att se på tv en stund. Och hittat en ny, bra serie på Netflix. House of Cards med Kevin Spacey i huvudrollen som en inte alltför ödmjuk kongressledamot. Snarare totalt hänsynslös och makthungrig. Inte West Wing-klass men ett klart godkänt substitut. Älskar politiska filmer och serier.

Har under veckan fått sällskap i soffan. Och tyvärr konkurrens om fjärrkontrollen. Killarna röstade föga oväntat ner mitt förslag om fransk komedi/drama. För lite pangpang (men de dissar ioförsig alla franska filmer, har tvingat dem flera ggr utan att de förstått tjusningen). Själv älskar jag franska filmer. Relationerna. Karaktärerna. Djupet. Tystnaden. Långsamheten. Frisyrerna. Makeuperna. Det tror jag att vi alla behöver mer av istället för ytterligare en actionfilm från Hollywood. Men jag är i klar minoritet här hemma. Måste få dottern att älska franska filmer så att ställningen framöver utjämnas i fjärrkontrollmatchen. Strategitips? 







(foto; Jeans från Miss Me/Nelly, "House of Cards" på Netflix)

2 kommentarer:

Unknown sa...

jeansen är jättesnygga! :)
Bikarbonatsfotbadet har jag också gjort några gånger... dock inte med jeansen på! ;);)
Bikarbonat är ju så superbra! kan användas till allt! Vi i Ryssland ha det som universal medel, utvärtes, invärtes, som skurmedel osv! :)
Jag har beställt till min svärmor 3kg bikarbonat från Ryssland, mycket billigare att köpa där! :)
japp, du måste nog börja få dotten på din sida! :)Jag och dottern, vi "vinner" numera över killarna i fjärrkontrollskamp! :)
Ha en toppen fredag!
kramar!
//Lana

5 varv i rondellen sa...

TACK! Och de är sköna också. :)

Åh berätta gärna mer om hur du använder bikarbonat både invärtes, utvärtes och som städmedel! Behöver lära mig mer. Det finns så många fantastiska kunskaper om naturliga produkter som vi glömt bort... :)

Må så gott!

Stor KRAM